نشستن w شکل

نشستن w شکل، یکی از حالتهای مرسوم نشستن در بچه هاست. والدین نباید اجازه دهند کودکان در وضعیت W روی زمین بنشینند زیرا می تواند آثار منفی بر الگوهای رشد کودکان داشته باشد. احتمالا  نشستن کودک به شکل W برای او  بسیار راحت و آرامش‌بخش است، اما این امر بسیار ضروری است که هرچه زودتر او را از این کار منع کنید. والدین می بایست از این موضوع با خبر باشند که نشستن در این حالت برای مدت زیاد میتواند مشکلات ارتوپدی در فرزندانشان ایجاد کند.

w نشستن 

نشستن به شکل w در طولانی مدت باعث چرخش به داخل مفصل ران و چرخش به خارج در مفصل زانو شده و به مرور زمان حالت زانوها در ایستادن به شکل زانو ضربدری شده که خود این حالت درمفاصل بالاتر و پایین تر زانو اثر منفی میگذارد درواقع باعث تغییر راستای بدن از راستای طبیعی آن می گردد. این تغییرات درنهایت می تواند به آرتروزی شدن مفاصل و گرفتگی های عضلانی منجر شود.

پدر و مادرها معمولا به اشتباه فکر می کنند نشستن به شکل w برای انعطاف پذیری بدن بچه ها خوب است. در حقیقت این شکل نشستن به نظرشان ایرادی ندارد. اما کارشناسان توصیه می کنند این مدل نشستن می تواند منجر به مشکلات بسیار جدی در رشد کودکان شده و حتی به استخوان ها، مفاصل و عضلات آسیب برساند و موجب بیماری های استخوانی گردد.

w نشستن 

دیگر عوارض این نوع نشستن:

استخوان ها، مفاصل و عضلات آسیب می رساند.

زمینه ساز ایجاد بیماری های استخوانی می شود.

کودکان در معرض انواع انحرافات اندام تحتانی قرار می گیرند.

طرز راه رفتن و شکل گیری لگن این کودکان در معرض خطر قرار خواهد گرفت.


امتیاز دهید
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش
توصيه هاي پزشکي مرتبط با فيزيوتراپي
توصيه هاي پزشکي و درماني
آمار سايت
آمار بازديد آمار بازديد
بازديد امروز بازديد امروز : 32
بارديد ديروز بارديد ديروز : 33
بازديد هفته بازديد هفته : 89
بازديد ماه بازديد ماه : 346
بازديد کلي بازديد کلي : 50,336

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ي پيآِ ي پي : 3.147.73.147
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سيستم عامل سيستم عامل :


Button Project - rokaweb.ir